Разходка до хижа Рибни езера в Рила

През летните месеци много от нас предпочитат морето и пясъка за почивка и отмора.

Но през лятото планината ни предлага необятни красиви и зелени пейзажи, прохлада, откъсване от забързания градски ритъм и немалко предизвикателства по стръмните й терени и върхове.

Ние от Екстрем Спорт решихме да се разходим из Рила в началото на юли.
Планирахме еднодневен преход до връх Йосифица /2696 м./ в една слънчева неделя.
И заедно с нашите приятели от Trekking.bg избягахме от София за ден.

Събрахме се всички в ранното неделно утро  на Руски паметник и потеглихме със собствен транспорт към Рила.
След няколко часа стигнахме Кирилова поляна (около 7 км след Рилски манастир), където оставихме колите.
Там започна и нашият преход към върха.

Макар и през лятото всички бяхме подготвени с подходящи обувки за сезона, екипировка и заредени раници с необходимото за един ден в планината.

От Кирилова поляна поехме по черен път с колите в посока хижа Рибни езера (2230 м).
След осемкилометровото разстояние стигнахме до сграда на „Водното“.
Бавно и полека с децата след няколко часа достигнахме хижата. Тя е разположена между две от големите планински езера  - Рибните езера (горно и долно).

Интересен факт е, че хижа Рибни езера е част от международния пешеходен маршрут Е-4.
Достигайки хижата, направихме хубава почивка.
В раниците бяхме подготвили сандвичи, сладки и термоси с чай.
Събухме туристическите обувки, за да ни починат краката и отправихме поглед към заобикалящите ни красиви гледки.

След като отморихме добре, тръгнахме към колите по друг маршрут – през Смрадливото езеро.
То е най-голямото като площ и дълбочина от високопланинските езера в България.

Разположено е между върховете Рилец и Къоравица.
Водата от Смрадливото езеро се използва за регулиране на водата в Рилската каскада.

С групата починахме на езерото, въпреки рояците комари.
Направихме снимки и продължихме надолу. Пътеката минава през клекове и не е поддържана.
Всеки път се убеждаваме, че макар и през лятото, е много важно човек хубаво да подбере екипировката си – дрехи и обувки.
Както и задължително да носи със себе си в раницата допълнителни леки и удобни дрехи за смяна.
При един такъв преход е подходящо да носим с нас също и гети.

Достигнахме хижа Рибни езера, подминахме „Водното“ и се върнахме в началната точка на нашия пешеходен маршрут – Кирилова поляна.
Макар и вече доста изморени, всеки бе сложил доволна усмивка на лицето си от приятната неделя в сърцето на Рила.

Качихме се по колите и обратно към столицата.

Ако и вие решите да се разходите в планината, но не сте сигурни как да подберете дрехите, обувките и нужната ви екипировка, ние от Екстрем Спорт сме винаги насреща да ви посъветваме и помогнем.

Ще ви предложим подходящи дрехи и обувки за сезона, раници и оборудване.

Пък и винаги можем да споделим взаимно ценен опит за маршрути и терени из нашите прекрасни планини.

До скоро!

Напиши коментар

Моля влезте или се регистрирайте за да коментирате

Онлайн бюлетин

Абонирайте се за нашия онлайн бюлетин за да научавате първи за промоции и намаления в Extreme Sport

Нашият уеб сайт използва cookies (бисквитки), които са необходими за коректното му функциониране. Още информация