БГ трекинг и Екстрем спорт Шамони 2023

Димо и Люси от Екстрем спорт с българският професионален планински водач Евгени Динчев от БГ трекинг на 5 дни трекинги в района на Шамони със страхотни панорами към Монблан - 4810 м и Савойските Алпи, в периода  29 юли – 6 август 2023 г.

Ето какво препоръча професионалният водач Евгени Динчев като екипировка за трекинги в Савойските Алпи:

1. Студо и ветроустойчиво яке

8.  Туристически щеки

9. Челно осветление

10. Дъждобран, облекло против дъжд

11. Дрехи за преобличане.

12.  Шише за вода.

Тръгнахме рано сутринта в събота с два буса от пл.”Руски паметник” в София. Групата беше от София, Русе, Търговище, Бургас, Габрово. През Сърбия и Хърватска пристигнахме вечерта при пещерата Постойна в Словения.

В неделя минахме през Северна Италия и тунела Монблан. Тунелът е дълъг 11,6 км. Влязохме от Италия и излязохме във Франция  след дълго чакане от италианска страна. Вечерта пристигнахме в Шамони /Франция/ и се настанихме в хостел Шамониард Волант.

1 ден - От Бел Вю до връх Прарион - понеделник.

С колите стигнахме до селцето Ле Зуш. Оттам с кабинков лифт до Бел Вю и пеша до връх Прарион /около 2000м/, откъдето по принцип се открива невероятна панорама към Монблан и околните върхове, ако има видимост. Ние нямахме късмет да видим Монблан 1-ят ден. Слязохме до лифта и се прибрахме обратно в Шамони. Следобеда излязохме на разходка в Шамони и Евгени Динчев ни показа курортното селище и ни разказа историята за първото качване на връх Монблан. В Шамони има два паметника. Единият е на д-р Пакард, а другият на Жак Балма и Бенедик дьо Сьосюр. Всъщност местния жител Жак Балма е придружил д-р Пакард в изкачването на Монблан, но тогава не са го приели с почести като първи изкачил се. Докато когато Жак Балма е придружил Бенедик дьо Сьосюр, който е местен жител е имало много топло посрещане. Първо е построен паметника на Бенедик дьо Сьосюр и 100 години по-късно паметника на д-р Пакард. Най-интересно е, че първата жена, качена на Монблан е готвачка, която насила са я качили за да има в историята първата жена, която се е качила на Монблан.

Шамони/ Монблан е родината на алпинизма. Тук има елитно учебно заведение, известно в цял свят, в което се обучават планински водачи за цял свят.

2 ден - От Пра до хижа Cheserys и Белите езера - вторник.

Отидохме до Пра и оттам с лифт до станция Флежер. Пешеходен обиколен преход през Бялото езеро около 5-6 часа. Нашите Рилски езера по нищо не отстъпват на Белите езера в Савойските Алпи. Под едни скали видяхме семейство мармоти. Качихме се до хижа Cheserys, където духаше много силен вятър. Хапнахме по една зеленчукова супа, която я сервираха с крутони и парче френски кашкавал. Прибирахме се в Шамони по същия начин.

3 ден - От Льо Тур до връх Льо Кроа дьо фер /2343м/ - сряда.

С колите отидохме до Льо Тур и после с лифт до станция Шармийон на високопланинското плато Балма. Пешеходен преход 5-6 часа, като се влиза в Швейцарска територия по пътеката на Хамо де Триент. Минахме през швейцарската хижа Col de la Forclaz и се изкачихме до красивия връх Льо Кроа дьо фер /2343м/. Там си направихме групова снимка с тениски с щампа на Монблан. На връщане минахме през швейцарски краварник. Но вместо да си купим домашно сирене и мляко там се оказа, че има ресторант. Видяхме по поляните и швейцарски и френски крави, които са по-ниски и едри от нашенските крави. Прибрахме се до колите пеша, тъй като спряха лифта поради силен вятър по една лека пътека надолу за 40 мин. от лифтовата станция.

4 ден - До Монтанвер и Ледената пещера - четвъртък.

Със зъбчатата железничка (изключително ефектно влакче, което качва баира без проблем) до последната гаричка Монтанвер, на близо 2000 м надм.вис. Оттук се открива невероятна панорама към ледника Мер дьо глас, върховете Гранд Жорас, Дрю, Монт дьо Верт, Иглите на Шамони, Зъбът на Жан и др. Преход до Льо Сигнал /2200м – панорамна точка/ по един път и слизане по друг, за около 3-4 часа. Посетихме Ледената пещера. Изключително красива. Всяка година се прави наново, защото ледника се движи и няма как да се съхрани. До нея се достига с кабинка и след това по безброй метални стълби. Ледника Мер дьо глас се вижда много добре. Покрит е с изключително много камъни, паднали от скалите. Посетихме и музея на ледниците, в който може да се изгледа филмче за историята на ледниците. Върнахме се обратно с железничката до Шамони. Някои от групата успяха този ден да се качат с лифта до Бреван -2550 м и да направят панорамни снимки там.

5 ден - До Егюи дьо Миди/3850 м/ - петък.

Рано сутринта се качихме с лифта до Егюи дьо Миди -3850 м - най-високата точка, до която може да се стигне с лифт. Времето в Шамони не беше обещаващо - имаше мъгла и валеше дъжд. Но горе беше чисто и слънчево. Там си направихме купчина разкошни снимки на фона на Монблан 4810 м. Качихме се на всички възможни панорамни площадки, включително и на една стъклена площадка, изнесена върху скалите. Всички бяхме много щастливи!

В събота тръгнахме да се прибираме към България. Спахме на Постойна. И на следващия ден късно вечерта пристигнахме в София.

За тези трекинги не се изисква специална предварителна физическа подготовка, както за изкачването на Монблан.

Трекингите не са трудни.

Напиши коментар

Моля влезте или се регистрирайте за да коментирате

Онлайн бюлетин

Абонирайте се за нашия онлайн бюлетин за да научавате първи за промоции и намаления в Extreme Sport

Нашият уеб сайт използва cookies (бисквитки), които са необходими за коректното му функциониране. Още информация